0 In Minimalisme-udfordringen

Minimalisme-udfordringen i december #2 Sociale medier

Idag skal vi angribe et område, som for nogen af jer vil være hurtigt overstået, og for andre – inklusiv undertegnede – er en konstant kamp. Vi skal nemlig se på, hvordan vi bliver påvirket af dem vi følger på de sociale medier, og hvilke input de får lov til at fyre direkte ind i vores sarte hjerner. Særligt i juletiden er det nemt at kigge på andres billedfeed, med nybagte julekager, farvekoordinerede julepyntede hjem og vandkæmmede børn, og føle sig utilstrækkelig. Det er det ihvertfald for mig.

Og virksomhedernes og influencernes reklamestrøm har ofte mere magt i tiden op til jul, hvor følelserne kan sidde udenpå tøjet, og de kan have held med at overbevise os om, at vi kan købe os til den “rette julestemning”. Spoileralert – det kan man ikke. Derfor er det vigtigt at følge de rette personer og firmaer. Dem, som giver positive input til vores hverdag, grøn inspiration eller en følelse af, at være helt okay som vi er – uden en ny sofa, julepynt eller garderobe.

Dagens opgave: Fjern den evindelige reklamestrøm fra din opmærksomhed. Fravælg de kanaler, som prøver at sælge dig ting du ikke har brug for. Tag magten over din hjerne tilbage og tryk “unfollow” på en eller flere kanaler, der prøver at bilde dig ind du ikke er god nok – lige som du er. Det samme gælder naturligvis min kanal, hvis snakken om minimalisme og oprydning stresser mere end den gavner 🙂

-0-

Husk, at du kan følge mig på instagram, på podcast eller i verdens bedste facebook-gruppe.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.